4 juni: Regen - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu 4 juni: Regen - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

4 juni: Regen

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

04 Juni 2014 | Frankrijk, Châteaudun

We lagen gisteren net op bed toen het begon te regenen. Het was een latertje, tot wel half elf opgebleven. Het getik op onze tent heeft de hele nacht aangehouden, dus echt zin om op te staan hadden we niet. Maar het moest toch, de regen wist van geen ophouden. Het was een rustig motregentje, dus de tent zo maar ingepakt. We hadden gisteren avond onze nog niet gedroogde fiets kleding in de doucheruimte opgehangen met de hoop dat die vanmorgen wel droog zou zijn, helaas. Dus ook die nat ingepakt. Onze tweede fietssetje (Marks Memories) hadden we dus aan. Niemand ziet het ook, de regenjas was nodig. Ik gewoon in korte broek en Jose met regenbroek, verschil moet er zijn. Gelukkig hebben we onze overschoenen meegenomen, waardoor de voetjes lekker warm bleven.

Kwart voor negen fietsen we aan. Het motregent nog rustig en af en toe is het zelfs droog. Ik doe nog even mijn regenjas uit, maar helaas 10 meter verder regent het weer dus maar weer aan. In Mainton stoppen we voor koffie, dat was er deze morgen niet van gekomen, en we halen ook nog wat lekkers bij de bakker. Nu op weg naar Chartres, het motregent nog steeds. Wel wat vervelend maar we hebben het niet koud, dat telt. We fietsen langs het riviertje de Eure op een mooie fietspad. We zien niet een fietser, zijn wij vandaag de enige mafkezen?

In Chartres word het wat lichter, we hebben hoop. Tegenover de kathedraal gaan we op onder een luifel zitten en kopen twee cappuccino's, kosten 7,80, hoezo Nederland duur. De hemel word lichter en de regen stelt niet meer veel voor. Ik ga naar binnen om af rekenen. Als ik terug kom is het gestopt met zachtjes regenen, het is nu gaan plenzen. Hier gaan we niet in. Dus gaan het tentje maar binnen en eten wat, ook veel te duur maar we zitten droog. Als we weer buiten komen is het plenzen weer over gegaan in een rustig regentje. Nadat we de Kathedraal bezichtigt hebben, een kaarsje aangestookt hebben en een stempel gescoord hebben bij het VVV fietsen we weer aan. Nu breekt de hel los, het komt met bakken naar beneden en het waait ook nog flink. Zo fietsen we een km of 30, we zeggen niets meer als rechts, oversteken, auto etc. Dan stopt het met regenen, in Luplante stoppen we bij een bankje om wat te eten. We durven onze regen kleding niet uit te doen, de lucht is nog dreigend. We fietsen verder langs korenvelden en koolzaadvelden, het is glooiend maar veel minder klimmetjes dan gisteren.

In Bonneval willen we overnachten, geen camping vandaag. Als we aan ons pilsje zitten vragen we waar we kunnen overnachten. Er is een hotel schuin tegenover, maar die zag er erg gesloten uit. Toch probeer ik het, maar helaas is het echt dicht. Dus moeten we nog 15 km verder naar Chateaudun, daar zijn volgens ons boekje en de GPS voldoende hotels. De zon schijnt inmiddels lekker, de wind doet nog steeds zijn best, soms tegen en soms mee.

Na 106 km parkeren we onze fietsen om kwart voor zes bij hotel St Michel. Na een lekkere douche en nadat we onze hele kamer hebben behangen met fietskleren gaan we op zoek naar eten. We hebben heerlijk pizza gehad en een nog lekkerder toetje. Met onze buikjes strak liggen we rond 10 uur op bed. Heerlijk om weer in een bed te liggen na een weekje luchtbed. En morgenvroeg geen vogeltjes die ons wakker maken. Jose verbied me om voor 10 uur ook maar een vinger naar haar uit te steken.

• 06 Juni 2014 - 13:24

Elly Verhoeven:

Hoi Ton en Jose
    Ja het gaat niet allemaal van een leie dakje.
    Maar het heeft hier ook veel geregend in Nederland .
    En vandaag 6juni heerlijk stralend weer,met pinksteren is het in het zuiden 30 graden.
    En dat je niet aan Jose mag komen (dat is ook een overwinning voor jou Ton)
    Jose heeft haar rust nodig ,en jij ook
    dus ze hebben hier goed weer met 7th Sunday

• 06 Juni 2014 - 22:31

Jos En Hannie Kuijpers:

He bedevaart gangers, jullie treffen het nu wel slecht met het weer.Maar Ton jij hebt ervaring om met slecht weer te fietsen (padua- keldonk) dus hier slaan jullie je eigen er ook wel doorheen.Je moet maar denken niet alle zegen komt van boven maar ook de REGEN.Hier word het bloedheet en dat is ook niet fijn.Veel sucses met de rest van de tocht,we blijven op de hoogte.TOI TOI TOI.( En Ton, handen thuis na 10 en voor 10 uur de rest van de dag aan het stuur)

Jos en Hannie