6 juni: Het is een hele mooie dag (la la la la) - Reisverslag uit Les Ormes, Frankrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu 6 juni: Het is een hele mooie dag (la la la la) - Reisverslag uit Les Ormes, Frankrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

6 juni: Het is een hele mooie dag (la la la la)

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

06 Juni 2014 | Frankrijk, Les Ormes

Vanmorgen afscheid genomen van Stuart en weer op weg. We gaan richting Tours. De lucht is strak blauw en het is al vroeg warm dus smeren maar. We rijden tot aan Tours door een uitgestorven omgeving, nergens koffie. Zodra we aan de Loire zijn is er eindelijk koffie, we willen niet wachten tot Tours. We zijn nu ook bij de eerste wijngaarden en kastelen. In Tours op een bankje voor de kathedraal eten we een broodje, en weer op weg. Als we uit Tours zijn wordt het saai, weer koren en koolzaadvelden. Uit verveling zingen we "het is een hele mooie dag la la la la" (meer tekst kennen we ook niet) en dat geeft ons weer energie, die langzaam begint weg te ebben met deze temperatuur, en we moeten nog naar Spanje.

In Nouatre willen we naar een camping, maar helaas, pas 15 juni open dus fietsen we maar door tot de volgende in Les Ormes 16 km verder. Daar komen we om zes uur aan na 111 km. Het eerste wat ik zie bij de receptie, na het decolleté van de jongedame achter de balie, is Heineken in de koelkast. Die dus eerst besteld, voor te vragen of er plaats is. Er is natuurlijk plaats, er zijn nog vier gasten meer. Dit was dag negen en de fles wijn is leeg. Na vandaag zijn we weer wat bijgekleurd, Jose bruin, ik rood. Het gaat nog steeds prima en hebben nergens last van. Zelfs geen zadelpijn, ook Jose niet. Tijdens het paasweekend was dat wel even anders, maar wat aanpassingen aan de fiets en een goede fietsbroek doen wonderen. Hopelijk blijft het zo.

• 07 Juni 2014 - 17:57

Thea:

Hoi José en Ton,

Fijn om te lezen dat het bij jullie ook niet meer regent! Hier vallen de
    mussen ook bijna van het dak 30 gr.
    Super leuk om jullie reisverslagen te lezen,krijg bijna spijt dat ik
    niet verder ben meegefietst!! Grapje.
    Nou nog even doortrappen en je bent bijna op de helft.
    Geniet ervan en tot ziens.

Groetjes Cor en Thea.

• 07 Juni 2014 - 21:41

Ini:

Hoi ton en José

Fijn te lezen dat de reis goed verloopt we volgen jullie van uit ons vakantie adres.
    Wij vinden het knap 100 km of meer elke dag volgens mij hadden wij geen kont meer over.
    Maar te hopen dat het niet te heet wordt ton anders nog veel smeren jij heel rood en José heeft dan de kleur van zuid Europa.
    Fiets ze nog

Groeten ad en ini