De kop is eraf - Reisverslag uit Effeld, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Effeld, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

04 Juni 2017 | Duitsland, Effeld

Vanmorgen half acht ging de wekker. Om half negen schuiven we aan bij Nina's ontbijt. Smaakte prima. De tassen op de fiets en om kwart over negen zijn we klaar voor vertrek. Luuk lag nog in bed en wilde gewekt worden om afscheid te nemen. Na wat roepen geen teken van leven dus wij maar even naar boven, maar mijnheer had niet veel puf voor een uitgebreid afscheid want hij had de 7th Saturday nog in de benen. Half tien zitten we dan op de fiets. Nog 2190 km dan zijn we er. Het zonnetje schijnt lekker en om 11 uur zijn we in Overloon bij Marietje waar onze eerste stop is. Vanaf Marietje vervolgen we onze weg richting Nieuw Bergen waar we de Reitsma route richting Rome weer oppikken. Bij het voet en fiets veer bij Blitterswijck hebben we geluk. Het veer mag 12 personen per keer meenemen, we staan net te wachten als achter ons een groep lopers aan sluit ze zijn met een man of 70. Voor ons staan een stuk of 20 fietsers dus de tweede keer mogen wij ook mee. Zo fietsen we naar Tienray, Grubbenvorst en Venlo. In Reuver weer met het pont mee de derde keer vandaag, we hebben de Maas nu van alle kanten gezien. In Beesel nemen we op het terras een pilsje, het is nog niet einde dag maar wel bijna. Via Swalmen en Herkenbosch komen we in Duitsland aan in Effeld en zetten om we half zes na 111 km onze fiets aan de kant. De camping is eigenlijk "vol" maar het meisje bij de receptie strijkt over haar hart en we kunnen toch ons tentje hier opzetten. Gelukkig.

• 05 Juni 2017 - 13:59

Ton En Loes:

Hoi Ton en Jose.

Ons moeder was dol enthousiast dat jullie langs waren geweest.
    Langs de maas hebben jullie ook nog de geur van Walcro op kunnen snuiven.
    Knap dat je hierna nog zover bent gekomen.

Groetjes van ons uit Sterksel

• 05 Juni 2017 - 14:34

Karin:

Hee José en Ton. Veel succes met jullie nieuwe missie. Groetjes uit Uje xx

• 05 Juni 2017 - 17:47

Henk En Bep:

Hallo ton en José
    Dit is al een flinke kop die eraf is op de eerste fietsdag hopelijk ervaren jullie de reis zoals wij hem ervaren hebben maar met mooier weer dan wij hadden
    Begin is in ieder geval goed heel veel succes en fiets plezier Bep en henk

• 05 Juni 2017 - 21:16

Henriette En Jos :

Jose en Ton
    Heel veel fietsplezier en goede reis. We blijven het volgen via de kinderen.
    succes

Jos en Henriette