Regen? en wind - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu Regen? en wind - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

Regen? en wind

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

06 Juni 2017 | Duitsland, Koblenz

Het hotel in Euskirchen lag midden in de stad en dat voor een redelijke prijs. Na een douche en een dutje ging we op zoek naar wat eten. Het werd een döner schotel in de eerste de beste kebab tent die we tegen kwamen. Dus een snelle voedzame hap deze keer die we afsloten met een paar glazen wijn op een terras. Rond 10 uur lagen we in ons mandje. Half negen weer op de fiets en het was droog met een stevige wind. Vandaag is er veel regen voorspeld en een zuid westen wind dus daar konden we nog wel eens last van krijgen. Maar het viel allemaal mee, we hebben 15 minuten in de regen gefietst net voor de koffie in Remagen. Koffie was vandaag wel een probleem. Vanaf Euskirchen fietsen we richting de Rijn door vele kleine en grotere dorpjes maar nergens koffie. Pas na 50 km als we aan de Rijn zijn in Remagen is er koffie en gebak. Ondanks de voorspellingen valt het verder mee met de regen. Af en toe een druppel en regelmatig een zonnetje, het grootste gedeelte van de dag fietsen we zonder jas. Er is wel een stevige wind soms van voren maar meestal schuin van achteren. Dus al met al veel beter weer als we verwacht hadden. Na 90 km zijn we in Koblenz op de camping. Hier zien we enkele andere Rome gangers. Een stel uit Emmen met een paar elektrisch fietsen, ze pakken ook de boot en trein als dat beter uit komt. Naast ons een stel uit Deurne met twee kleine kinderen 2 en 4 jaar. Kar achter de fiets 50 km per dag en ze gaan er 10 weken over doen. Heb niet gevraagd waar hij werkt maar bij Vanderlande ben ik hem nooit tegen gekomen. Inmiddels zit ik in ons tentje omdat het is gaan regenen.

• 06 Juni 2017 - 22:14

Beppie En Henk:

Op die camping hebben wij ook overnacht. Ook nog tijd gehad om het stadje te bekijken.
    Hebben jullie ook een stukje moeten lopen, omdat het zo steil was net voordat je bij de rijn aankwam. Net voorbij de pijlers. Hopelijk dat het weer morgen ook meevalt en dan wordt het weer lekker warm. Nog veel fietsplezier