Dr. Bernard - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu Dr. Bernard - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

Dr. Bernard

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

07 Juni 2017 | Duitsland, Bingen am Rhein

Gisteren na onze schrijverij zijn we nog wat gaan drinken in het restaurant op de camping en verteld José dat ze denkt dat ze blaasontsteking heeft. Dus twijfelen we de volgende ochtend wat te doen. In Koblenz zullen we wel een dokter vinden, in al die kleinere plaatsen zal het wat meer zoeken zijn. We besluiten nog niet naar de dokter te gaan, misschien is het loos alarm. Het is bewolkt en winderig maar er wordt geen regen voorspelt. Tijdens ons ontbijt begint het licht te regenen dus aan die voorspellingen heb je ook niets. We vertrekken met lichte regen en drie bochten na onze camping zien we een huisartsen praktijk met apotheek. We besluiten toch maar bij de apotheek binnen te gaan. In ons beste Neder-Duits leggen we uit wat het probleem is. Tja, daarvoor moeten we eerst een recept halen bij de dokter, op de tweede verdieping zitten er 4. Om half elf staan we weer buiten met de medicijnen. De rest van de dag zit het liedje Dr. Bernard in mijn hoofd. Weet niet waarom, de dokter heet Astrid maar Dr. Bernard blijft hangen. De dokter gaf ons nog het advies een rustdag te nemen fietsen is "sehr anstrengend" zegt ze en "dan bent u maar een dag later bij de Paus". We besluiten haar advies niet op te volgen. We doen het wel wat rustiger, bij sterke wind hou ik José uit de wind en vandaag maar 72 km, tot Bingen. Vandaag de hele dag langs de Rijn gefietst met afwisselend zon en regen of een combinatie. Het was vaak jasje aan jasje uit. 4 uur waren we op de camping in Bingen waar we nu voor ons tentje zitten.

• 07 Juni 2017 - 22:52

Ron:

Hoi Ton en José,
    Wat een gedoe! Weer zit niet mee en nu nog een blaasontsteking! Sterkte en beterschap José. Succes verder.

• 08 Juni 2017 - 00:11

Goof:

Hallo meid, wat fijn dat je nog leeft. Blaasontsteking is meestal dodelijk buiten de landsgrenzen.

Ooit bij een dokter geweest in het Duitse. Hij zong vrij vertaald het volgende lied:

slinger de slinger, daar komt de zinger de zinger, de zinger. Al hoger en hoger en hoger. Het punt is bereikt. De droogte is voorbij. Toedeloe

• 08 Juni 2017 - 17:43

Antoinette:

Jeetje José wat 'n getob maar misschien kun je beter een blaasontsteking hebben dan de hele dag Dr. Bernhard in je hoofd