Soms zit het tegen - Reisverslag uit Gundelsheim, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu Soms zit het tegen - Reisverslag uit Gundelsheim, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

Soms zit het tegen

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

09 Juni 2017 | Duitsland, Gundelsheim

Vandaag hebben we wat moeite moeten doen om een slaapplek te vinden. Het doel was de camping in Hassmersheim, maar dat bleek niet veel meer te zijn als een aantal tipi tenten en een pipowagen als sanitair. We waren de enige gasten. We zagen het niet zo zitten en besloten door te fietsen naar de camping in Gundelsheim 9 km verder. Daar aangekomen wist de man die in het frietkot stond, wat ook als receptie diende, ons te melden dat hij nog 200 gasten verwachte en dus helemaal vol zat. Ik denk nog: maar 200 of 202 dat maakt toch niet uit, maar hou voor deze keer mijn mond. We zijn namelijk net voorbij de camping gefietst en ik vond dat er wel heel veel grote caravans stonden het leek wel een groot zigeuner park. Dus wij verder het dorpje in hopend nog iets te vinden. En ja hoor, een hotel! Helaas gesloten. Ik kijk nog even rond en zie nog een uithang bord hotel bij een bakker. Maar het is al na zessen en de deur is op slot. Binnen zijn ze aan het schoonmaken en ik klop op het raam en ja hoor, raak. We hebben een bed om te slapen.
Na 104 km parkeren we onze fietsen in de garage. De hele dag hebben we de langs de Rivier de Neckar gefietst met meestal grind paadjes die nog al hobbelig waren. We komen nog langs Heidelberg naar daar zijn we vorig jaar nog geweest dus een fotootje van het kasteel is genoeg. In Pleutersbach stoppen we om wat te eten en als we de tas open maken zijn de yoghurtjes door al het geboemel open gegaan met als resultaat dat alles onder de yoghurt zit. Zonde van de yoghurt. Vandaag was er weer regen voorspelt maar ons weer appje had t het weer mis, een paar keer een paar druppels. De echte regen kwam om 8 uur maar toen zaten we in een restaurant te eten, dus prima zo.