Riegsee - Reisverslag uit Riegsee, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu Riegsee - Reisverslag uit Riegsee, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

Riegsee

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

13 Juni 2017 | Duitsland, Riegsee

Gisteren hebben we gedineerd bij onze tent op de camping in Augsburg. Of te wel we hebben zelf gekookt. De pasta smaakte goed. Na de afwas (van 3 minuten) hebben we wat zitten schrijven, een potje gekaart en nog een glas wijn gedronken op het terras van de Italiaan op de camping. De volgende ochtend om kwart voor negen van start met een strakke blauwe lucht. Voor de eerste keer gestart met open schoenen dus de voetjes maar goed ingesmeerd. We fietsen langs de rivier de Lech tot aan Mering. Vooral het stuk na Augsburg is nogal saai. Na 30km in Merching bij de bakker is er koffie met gebak. We hebben er de gewoonte van gemaakt om elke 15 km even van de fiets te gaan al is het maar voor een foto, sanitaire stop of om gewoon van het uitzicht te genieten. Via de Ammersee fietsen we naar Weilheim waar we wat inkopen doen voor het avondeten. (soep met knakworst). Om kwart voor zes zijn we na 111km in Riegsee op de camping. Op het terras van de Seestubbe is geen plek dus we gaan eerst ons tentje op zetten. Daar maken we nog een praatje met onze buurman. Is vanaf Groningen onderweg naar Rome. Naast ons nog een stel uit Friesland die gaan tot Bologna. Later op het terras sluiten we weer bij hem aan en maken nader kennis. Jos is 2 weken onderweg en heeft 6 weken de tijd om in Rome te komen. Samen kletsen, drinken en eten we wat. De knakworsten blijven in de pot! Vanaf het terras hebben we een prachtig uitzicht over de Riegsee en zien we de hoge Oostenrijkse bergen. Die hadden we vandaag al eerder gezien, op zich geen probleem al vond José dat ze steeds dichterbij komen en dat zou wel eens een probleem kunnen worden. Morgen gaan we de over de 1250 meter hoge Buchener Höhe.

• 15 Juni 2017 - 09:00

Ron:

Heel veel succes met het klimmen (en dalen)! Toi,toi,toi.
    We vinden het heel erg knap wat jullie doen en volgen jullie verslagen met veel plezier op ons zonnige terras.

• 15 Juni 2017 - 12:34

Loes Schraven:

Heel veel succes met de bergen die eraan zitten te komen!
    Morgen neemt Ton jullie verhalen mee naar Marietje, kan ze ook genieten van jullie belevenissen!

• 16 Juni 2017 - 10:59

Jos En Ans Ketelaars:

ton en jose ik was gisteren bij nellie en zat mee de site te bekijken we gaan jullie voetsporen volgen veel succes

• 16 Juni 2017 - 11:56

Bep Schoenmakers:

Leuk om te lezen over jullie avontuur! Succes !

• 16 Juni 2017 - 18:44

Ben:

Hoi Jose en Ton, Ik zet Jose maar voorop want die zal jou wel uit de wind moeten houden als het omhoog gaat. veel succes Ben en Joke.