Reschenpas - Reisverslag uit Glorenza, Italië van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu Reschenpas - Reisverslag uit Glorenza, Italië van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

Reschenpas

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

17 Juni 2017 | Italië, Glorenza

Kwart voor negen begin ik alleen aan de tocht over de Reschenpas. José pakt de bus naar Nauders. De eerste 45 km fiets ik verder langs de rivier de Inn. Het gaat op en neer, de ene keer fiets ik op het niveau van de rivier de andere keer ligt hij meters onder mij. Ik haal een Duitser in die onderweg is naar Venetië. Ik rijd even met hem op maar hij heeft niet zo'n behoefte aan gezelschap. Net als ik hem wil vragen waar hij vandaan komt zegt hij: nou goede reis verder. Dus fiets ik maar verder.
In Tösens stop ik na 25 km voor koffie, ik geniet van 2 bakkies en eet een boterham. Als ik net weer op de fiets zit haalt de bus waar José in zit me in, ik zie haar fiets op de aanhanger staan. De rivier stroomt hier weer snel en is dan weer breed en soms weer smal. Het uitzicht is altijd prachtig. Na 35 km gaat de weg wat sterker omhoog en na 42 km zit ik op 1250 meter hoogte. Ik moet naar de 1515 en ben op 655 gestart. Dat gaat goed denk ik, maar dan een afdaling en 3 km verder zit ik weer op 1000 meter. Nu beginnen de haarspeld bochten, ik moet er 11 hebben over 7 km. Na bocht 3 haal ik een Duitser in hij kijkt me aan en zegt "warm", ik zeg "ja". Als ik hem net voorbij ben ligt er een dood vogeltje op de weg. Ik roep "zorg dat je zo niet eindigt", de Duitser roept terug "misschien". Om een uur ben ik boven en bel met José, ze zit een paar km verder bij de kabelbaan. Daar aangekomen pak ik een grote cola en een bord goulash soep. Om kwart voor twee fietsen we aan voor de laatste 5 km van de pas en stijgen van 1405 naar 1515 meter. We dalen wat en fietsen 7 km langs de Reschensee, wat een stuwmeer. De kerktoren van een verdronken dorp steekt nog boven het water uit. Nog langs een meer en dan de bevrijding de afdaling van 15 km, met ook nog een stevige wind in de rug. We dalen over smalle fietspaden. We krijgen een koude douche omdat een boer alle sproeiers heeft aangezet, er is geen ontkomen aan. Het water is ijskoud maar een stuk verder schijnt de zon weer. In het Italiaanse Glurns, we zijn inmiddels de grens gepasseerd, het einde dag pilsje en op naar de camping. Morgen dalen we verder 950 naar 200 meter.

  • 19 Juni 2017 - 18:27

    Clementine:

    Wat vervelend dat je je niet lekker voelt Jose....maar snel opknappen.....
    Maar wat een prachtige foto's zeg......wat doet die kerk onder water????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton en José

Actief sinds 11 April 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 48527

Voorgaande reizen:

04 Juni 2017 - 28 Juni 2017

Rome

29 Mei 2014 - 28 Juni 2014

Santiago de Compostela

Landen bezocht: