De umleitung - Reisverslag uit Neresheim, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu De umleitung - Reisverslag uit Neresheim, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

De umleitung

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

11 Juni 2017 | Duitsland, Neresheim

Vandaag een stralende dag met alleen maar zonneschijn. Om kwart voor acht maakte José me wakker. Verbaast keek ik rond, José had al haar spullen al ingepakt en ik had er niets van gemerkt. Was al vroeg wakker door de kinderen naast ons die al rond half zeven wakker waren maar ben daarna toch weer in slaap gevallen. Het word vandaag een zwaar dagje, we moeten vele hellingen over en het wordt 27 graden. De eerste 20 km is het alleen maar omhoog en af en toe omlaag. In de diverse dorpjes is nergens koffie te vinden. Als we na 25 km in Grundelhardt zijn zien we een restaurant wat al aardig volloopt, de kerk is ook net uit en diverse kerkgangers lopen het restaurant binnen. Na koffie en soep gaan we weer verder. We treffen nog een paar fietsers die van Venetië naar Nederland fietsen. We fietsen lekker verder door het heuvelachtige landschap als we een bordje "Umleitung" tegenkomen, maar de navigator besluit dat dit niet voor ons van toepassing is en volgen de route. Na 8 km kunnen we de route niet verder volgen, de weg is helemaal afgesloten. Wat nu, 8 km terug kan maar is dat wel slim? De navigator denkt (de baas kijkt bezorgt) en kijkt op zijn GPS. Er is een alternatief, iedereen blij! Het alternatief voert ons naar een stuwmeer waar ook gezwommen wordt, het is zeer aanlokkelijk maar we blijven onze fietsen trouw. Nu volgt een onverhard bospad wat hoger en hoger gaat. Ik kijk in mijn spiegeltje en zie niets. Oei, waar is ze? Ik wacht even en net als ik terug wil fietsen komt José eraan. Ze had wat moeite gehad met het volgens haar stijle, glibberige en gevaarlijke bospad. Ze gelooft me niet als ik zeg dat het zo weer verhard is. En het word ook alleen maar slechter. Maar een paar kilometer verder wordt het bospad weer asfalt. Had de GPS toch weer gelijk. In Ellwangen zijn we weer op de route en blijken we 5 kilometer te zijn omgefietst. Na een paar tussen stops met brood en bier zijn we om kwart voor zes in ons hotel in Neresheim. We zijn weer 95 km dichterbij Rome.

• 12 Juni 2017 - 11:37

Sander:

Goed bezig, en al een heel eind onderweg!

• 12 Juni 2017 - 11:56

Marina:

Wat een grote pint voor zo'n klein vrouwke

• 12 Juni 2017 - 13:05

Antoinette:

Dat is een welverdiend biertje!

• 12 Juni 2017 - 18:30

Henk En Bep:

Dat zal vast niet de eerste en ook niet de laatste umleitung zijn de oplossing klinkt bekend en is echt fietsers logica maar daarna smaakt de halve ook echt verdiend en dat alles maakt de reis de moeite waard

• 12 Juni 2017 - 19:04

Clementine:

Hoi Jose en Ton,
    Ben jullie vanaf vandaag aan het volgen, blijf het knap vnden!!
    Je kijkt wel erg zorgelijk bij dat glas bier Jose.......ist wel te drinken??
    Goede reis verder, blijf jullie volgen en wie eet zien we elkaar in Rome, dan nemen we er samen eentje.
    Wij vertrekken de 23ste, met het vliegtuig wel te verstaan.
    ENJOY!!