De Rur - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu De Rur - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

De Rur

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

05 Juni 2017 | Duitsland, Euskirchen

Gisteren hebben we gedineerd in het high speed restaurant Ohlen Forts in Effeld. Binnen 3 kwartier waren we klaar met eten, daarna nog 3 kwartier om de wijn op te drinken. Rond tien uur lagen we in ons tentje. José was voorbereid op een koude nacht ik niet, halverwege de nacht heb ik nog wat warmers aan gedaan. In het begin was het wat rumoerig, we lagen naast een aantal jonge gasten, maar dankzij de oordopjes sliepen we snel. Half zes wakker voor een bezoek aan de wc maar daar had ik geen zin, om kwart over zeven stonden we op en kwart over acht waren we start klaar. We hadden wat moeite om van de camping af te komen. We hadden geen pasje en de poort was nog dicht. We werden geholpen door een van de andere gasten. Vandaag een groot deel van de dag langs het riviertje de Rur gefietst, meestal op een grind pad. Nog even gestopt op de plek waar ik in 2012 tijdens de Padua-Keldonk tocht mijn fiets in Rur heb gewassen. Bij het ontbijt hebben we ons laatste brood op gegeten. In Duitsland is de zondag nog een echte zondag dus geen winkels open. Bij een tankstation in Huckelhoven hadden ze gelukkig wat harde broodjes voor ons. Zo fietsen we slingerend langs de Rur richting Julich waar we wat koffie drinken. Onze broodjes sneuvelen ook nog en net voorbij Duren bij kasteel Burgau weer koffie met aardbeien vlaai. Al met al hebben weer genoeg calorieën genuttigd die we er wel weer af fietsen. Als we de rivier verlaten komen we de eerste klimmetjes tegen. Het landschap is nu glooiend, we gaan richting de Rijn, dan zal het wel weer vlak zijn. Om half vijf zitten we na 101 km aan ons einde dag pilsje in Euskirchen. Het wordt vandaag een hotelletje omdat de volgende camping 20 km verder is en omdat er voor morgenochtend regen voorspeld wordt.

• 06 Juni 2017 - 15:48

Jolanda:

Hoi Ton en Jose,

Dit wordt de komende weken een leuke smorgens!!met jullie berichtjes.
    Knap hoe jullie er weer voor gaan en nu naar Rome...
    Op het moment(15.45) waait het hier super hard...ik hoop niet dat dit bij jullie ook het geval is....
    dan waai je letterlijk van je fiets....