Motorrace - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu Motorrace - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

Motorrace

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

25 Juni 2017 | Italië, Città di Castello

Vanmorgen vroeg op en om half zeven zaten we op de fiets. De eerste 25 km is het klimmen geblazen en we willen boven zijn voordat het warm is. Het eerste stuk stijgt maar een paar procent maar iemand heeft de ventilator aan gezet op standje hoog. Gelukkig is het wat bewolkt dus niet te warm, een graad of 22. De wind is wel lastig maar ook wel lekker koel tijdens het klimmen. De weg gaat ook regelmatig weer een stukje omlaag, dus het eerste stuk worden we wel moe maar stijgen we niet veel.
Als we net op weg zijn komen we langs een bakker die al open is. Ja zondag ochtend half zeven. Dat komt goed uit, al ons brood is op. Er is echter nog niet veel, ik zie dat ze achter bezig zijn met deeg dus dat duurt nog even. Er liggen nog wel wat chocolade broodjes, doe dan die maar twee.
Na 18 km koffie en een broodje op een terras in Badia Tedalda. Het is half negen en café is al open, binnen zitten ook al twee andere gasten. We zijn gestegen van 350 naar 700 meter hoogte, de laatste 8 km stijgen we verder naar 983 meter.
De weg gaat met wat flauwe bochten omhoog en er zijn maar een paar haarspeld bochten. Ideaal voor motoren dus. Nou en dat hebben we geweten. Ik zou bijna denken dat ze de TT van Assen vandaag hier rijden ipv in Assen, zoveel motoren zien we. Ze scheuren er op los en gaan echt plat door de bocht. Er staan wel wat flitskasten langs de weg maar dat mag de pret niet drukken.
Als we boven zijn maken we nog even een praatje met een Belgisch stel die boven overnacht hebben. Zij zijn gisteren middag omhoog gefietst, pff in die hitte.
Tijdens de afdaling maken we nog wat foto's, hoe lager we komen hoe meer zon en hogere temperaturen. In Sansepolcro zit de afdaling erop en is het weer terras tijd. We fietsen nog 20 km door naar Citta di Castello waar we in hotel Le Mura, na 67 km, om twee uur aankomen. We lopen een paar uur later het stadje in. De Dom heeft prachtige fresco's. Als we een ijsje eten begint het te onweren, we vluchten het café in waar we een aperol spritz drinken en een kaartje leggen. Na een uur vertrekken we weer en het onweer heeft verfrissend gewerkt. Hopelijk blijft het de komende dagen zo'n graad of 25.