29 mei: De grote dag - Reisverslag uit Wechelderzande, België van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu 29 mei: De grote dag - Reisverslag uit Wechelderzande, België van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

29 mei: De grote dag

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

29 Mei 2014 | België, Wechelderzande

Vandaag was het zover, na jaren er van dromen en maanden voorbereiding zijn we gestart met de fietstocht naar Santiago. Gisteravond de spullen in gepakt, veel gewikt en gewogen wat mag mee en wat niet (lees wat is te zwaar). Uiteindelijk heeft Jose 15 kg en Ton 20 kg aan de fiets hangen. Misschien krijgen we hier spijt van, maar zo worden we na 4 weken fietsen wel heeeeel sterk. En dat zullen ze bij de toerclub dan weer merken en dat is dan weer heeeeel fijn.

We zijn om zeven uur opgestaan om voor onze kindjes een uitgebreid ontbijt klaar te maken. De komende 4 weken zullen ze zelf hun kostje bij elkaar moeten scharrelen. Het ontbijt werd met gemengde gevoelens ontvangen, het was lekker maar 8 uur was net iets te vroeg. Rond negen uur kwamen de buren, vrienden, kennissen en familie om ons uit te zwaaien. Twee zussen van Jose (Thea en Helma) fietsen het eerste stuk met ons mee. Om 09.45 uur fietsen we na een emotioneel afscheid aan. Jolanda K en Jan V fietsen mee tot aan Keldonk. Na 32 km zijn we in Oirschot, tijd voor de eerste pauze. Na een bakje koffie gaan ook Thea en Helma ons verlaten. Na wat kusjes en knuffels fietsen we in tegenovergestelde richting weg. We kijken elkaar aan; "we are on our own". Dit zal wel lukken (we hebben wel eens slechter gezelschap gehad).

Bij onze derde pauze komen we uit bij een grote bank en een grote boom, een ideale plek om het overtollige vocht af te voeren. Terwijl Ton daar staat stop er een auto een paar mensen stappen uit en beginnen rond te neuzen. Als we al weer even aan onze broodjes zitten komt die man naar de boom en vraagt "daar heb jij staan te pissen?" . Hij is aan het geocache en de schat ligt bij de boom. Ton had er net langs af gemikt, iedereen blij. Na een praatje fietsen we weer verder.

Op naar de grens van België, wat we na 85 km bereikt hebben. Nu zijn we op de route Haarlem Santiago. Het stuk Haarlem Galder hebben we met pasen al gehad. We fietsen door Mark's vallei en de aardbeien route, we stoppen nog even in Meer bij een gigantische kerk. Na 105 km vragen we ons af wat te doen, met de wind in de rug gaat het wel heel gemakkelijk, even op de GPS kijken waar er een camping is. Vanuit Rijkevorsel nog 15 km niet zover van onze route.

In Wechelderzande slaan we ons tentje op na 121 km. Na de douche op zoek naar een restaurant maar helaas wat we vonden was dicht. Dus dan maar naar de frituur. Hier besteld Jose een grote friet stoofvlees. Wat ik niet op kan eet Ton wel op denkt ze, maar helaas Ton zijn frietje is ook veel te groot. We zitten nu in een bruin cafe "den tourist". Ton zit aan zijn tweede Grimbergen, vannacht krijgt hij spijt omdat hij die ook weer af moet voeren. Wil daarom morgen een pot augurken kopen.
Groetjes vanuit België!

• 30 Mei 2014 - 11:45

Jos Kuijpers:

He letten jullie wel op met eten anders komen jullie 20 kg aan en fietsen wij(toerclub)Tonr iedere zondag eraf,en dat is dan niet fijn.Dat zul je wel merken

• 30 Mei 2014 - 11:46

Jos En Marja:

Hoi, Ton en Jose,
    De kop is eraf! Na de nodige training gaat het nu lukken. Veel plezier, en geniet van alles om je heen. Succes en we volgen jullie. Gr. Jos en Marja

• 30 Mei 2014 - 13:35

Cis Brands:

He dappere fietsers, de strijd met de KM is begonnen hahahahahahahaha.
    Hoop dat het frietvet uit belgie een beetje vers was, anders krijgen jullie er nog een race bij !!!!!
    Dat wordt dan stijf op het zadel blijven zitten en glimlachend door fietsen.
    Een sterk team vol goede moed en vooral een doel voor ogen hebben, dat zal de drijfveer zijn er te komen.

Dat gaat lukken wij gaan de soap volgen met respect

Houdoe wanne succes

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ciske de rat

• 30 Mei 2014 - 15:48

Ben En Joke Van Den Bogaard:

De kop is eraf, geniet van het grote avontuur. Wij zien jullie verhalen met spanning tegemoet.
    Gr. Ben en Joke

• 30 Mei 2014 - 18:48

Henk En Beppie:

121km,das niet niks. Nog enkele dagen de wind mee dus daar maar van profiteren. Hopelijk slaap je lekker in de tent, maar met een borrel op gaat dat lukken. Zeker als je zoveel fietst. Geniet van wat je ziet en meemaakt onderweg. Gr. Henk en beppie

• 02 Juni 2014 - 21:53

Wilco Van De Veerdonk:

Veel succes komende weken, met een lege pot augurken kom je een heel eind. Tot over een maand in Texel! Wilco