30 mei: De Polle dag - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu 30 mei: De Polle dag - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

30 mei: De Polle dag

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

31 Mei 2014 | België, Geraardsbergen

Vanmorgen werden we om half zes wakker. Wel leuk zo'n camping in de bossen maar die vogeltjes zijn veel te vroeg wakker. Rond kwart voor zeven staan we dan toch maar op. Ontbijt hebben we niet echt, we doen het met een chocolade broodje en zijn van plan bij de eerste beste bakker te stoppen. De tent is nog wat nat van de condens dus die gaat nat de tas in.

Om kwart voor acht zitten we op de fiets. Het is wat fris, maar we fietsen door een mooie bosrijke omgeving. Na 10 km komen we in Puldersbos langs een bakker. Hier kopen we wat koeken, het mag want we fietsen toch de hele dag. Die eten we op de stoep van de kerk op. Maar helaas geen koffie dus Jose is niet blij. Als we weg willen fietsen komt iemand met koffie in zijn hand uit een winkeltje langs de bakker. Dus wij daar naar binnen en ja hier wel koffie en nog veel lekkerdere broodjes. We houden het bij de koffie en weer terug naar het stoepje. Jose blij, een kinderhand..........

De volgende stop is in Lier, hier even door de kerk gewandeld. Volgens de dames op leeftijd bij de balie de mooiste van België. Daarna naar het VVV om een stempel op te halen. We zijn niet zo gelovig maar hebben toch een pelgrims paspoort gehaald in Vessem. Voor de start hadden we al een stempel op gehaald bij de Erpse pastoor Cees Rombouts. We gaan echt niet bij alle kerken een stempel halen, dan zijn we met kerst nog niet in Santiago, maar een per dag is ons doel.

In Mechelen hebben we de Aldi bezocht voor het ontbijt van morgen en een fles rode wijn als slaapmuts. In Aalst nog een bakje koffie, hier zitten we tegen over restaurant De Polle, Jose nog blijer. We fietsen vandaag een groot deel van de dag langs kanalen en rivieren. De polle vliegen langs ons heen, op een gegeven moment is het fietspad er wit van, het lijkt wel of het gesneeuwd heeft.

Om kwart over vier komen we na 114 km langs een camping in Geraardsbergen, dit wordt onze plek om te overnachten. De zon laat zich inmiddels van zijn beste kant zien. We hebben net op het terras in het zonnetje een bord spaghetti en een paar blonde Petrussen (Ton) en glazen wijn (Jose) op en gaan nu naar onze fles rode wijn. Morgen wacht Frankrijk.

• 31 Mei 2014 - 14:36

Henk En Beppie:

En vindt ton het kamperen leuk? Met een borrel op kun je altijd slapen.