2 juni: Mist - Reisverslag uit Cires-lès-Mello, Frankrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu 2 juni: Mist - Reisverslag uit Cires-lès-Mello, Frankrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

2 juni: Mist

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

02 Juni 2014 | Frankrijk, Cires-lès-Mello

Om kwart voor acht zitten we op de fiets, het is mistig dus hebben we onze veiligheidshesjes maar aan gedaan. Bij de eerste de beste bakker de voorraad brood, chocoladebroodjes en krentenbroodjes aangevuld. We gaan lekker, ook al worden de klimmetjes wat langer en steiler. De zon laat zich vanaf een uur of elf weer van zijn beste kant zien en met een graad of 23 is het heerlijk fietsen.

In Noyon zien we het stel uit Budel en Frans weer bij de kathedraal waar we een stempeltje ophalen. Op het terras zien we Jack uit Rotterdam weer. Na wat ervaringen uitwisselen fietsen we weer aan, verder langs het kanaal op naar Compiegne waar we op een bankje onze broodjes op eten. In Clermont is het tijd voor een pilsje. Hier kijken we waar we gaan overnachten, het wordt een camping in Cires Les Mello, nog 20 km. Het gaat wel stevig omhoog, gelukkig slaat het pilsje niet in de benen. In Mouy kopen we ons avond eten in, cup-a-soup, een salade en cocktailworstjes. Fietsen we er morgen gewoon weer af.

Na 122 km komen we om half zes aan op de camping. De receptie was al dicht, maar we weten hoe het werkt, gewoon door fietsen, je tentje ergens opzetten, een paar stoelen lenen van iemand die er niet is en een paar douchemunten overkopen van een andere camping-gast. Simpie. Maar helaas, dat laatste werkte niet, dus toch maar op zoek naar de eigenaar. Het is al half tien en de fles wijn is leeg, tijd om te gaan slapen.

• 03 Juni 2014 - 08:27

Antoinette:

Haha volleerde campinggasten dus. Fijn dat het weer mee zit :-)

Groetjes,
    en nog veel plezierige kilometers!

• 03 Juni 2014 - 10:04

Peter En Jolanda:

Ha die Ton en Jose!!
    We genieten net zoals jullie..maar dan van de mooie verhalen en de foto"s.
    Elke morgen weer even kijken en ja...daar is weer een verslag!
    Slapen zullen jullie wel goed doen met al die slaapmutsjes...maar
    nog vele mooie kilometers en goei weer!!
    Tot de volgende keer.
    Groetjes!!!!!!

• 03 Juni 2014 - 17:21

Henk En Beppie:

Ton, je kunt altijd nog schrijver worden. We herkennen veel, vooral de knakworst met een bak sla. Wij hadden er brood bij, jullie soep. Wat kan het leven toch eenvoudig zijn.

• 05 Juni 2014 - 19:43

Christ En Lizette:

Hoi ton en José

Vandaag al jullie verslagen gelezen. Gaat goed zeg

Wat een actievelingen zijn jullie, zeker vergeleken met ons lekker luie weekje in de zon op rhodos
    Nog veel fietsplezier en we blijven jullie verhalen volgen
    Groetjes christ en lizette