3 juni: Jose toont karakter - Reisverslag uit Condé-sur-Vesgre, Frankrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu 3 juni: Jose toont karakter - Reisverslag uit Condé-sur-Vesgre, Frankrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

3 juni: Jose toont karakter

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

03 Juni 2014 | Frankrijk, Condé-sur-Vesgre

Vandaag zijn we in Conde sur Vesgre aan beland. En het was me het dagje wel, de hele dag ging het op en neer. Hoogste punt was maar 210 meter, de klimmetjes varieerden in lengte van 1 tot 3 km en stijgingen van 5 tot 10 procent. Totaal hebben we 1110 hoogte meters overwonnen, en Jose heeft ze allemaal genomen zonder af te stappen gehaald met 15 kg bepakking. En wat nog veel knapper is, dat te doen zonder te piepen. Ik heb het wel eens anders meegemaakt. Het enige wat ze riep als we met een vaartje van 45 naar beneden zoefden was "oei, oei, oei", wetend dat na snel dalen het stijgen weer snel gaat volgen. Dus chapeau voor Jose.

De nacht was niet zo koud en ook bij de start viel het mee. Wel een jasje aan, maar die kon na de eerste beklimming uit. Bij de tweede beklimming zagen we Frans, na een praatje weer verder gefietst. Frans had vandaag 70 km op het programma staan, denk niet dat we hem nog tegen komen. Het stel uit Budel komen we ook niet meer tegen, die rijden door Parijs. Wij gaan ten westen langs Parijs. In Meru kwamen we het stel uit Amsterdam weer tegen, hen hadden we al een keer eerder getroffen op het terras in Seraucourt le Grand.

Het weer was vandaag wisselvallig. Wel een graad of 22, maar afwisselend zon, wolken, donkere wolken en we hebben zelfs regen gehad. 23 druppels, de straat was er amper nat van. De wegen zijn hier een stuk beter dan in België, ik heb nog nachtmerries van die betonplaten en gaten in het asfalt. Hier mooie en brede geasfalteerde wegen. Nadeel is wel dat de Fransen dan weer met 110 (90 toegestaan) langs komen scheuren. 60 km wegen hebben ze hier nog niet uit gevonden.

Na 80 km stonden we voor de keuze, stoppen of door naar de volgende camping 30 km verder. Het was 3 uur en bewolkt, dus fietsen we door. Wel een probleempje, we zijn door onze voorraad heen. In Orgerus vinden we na wat zoeken een bakker en een kleine Casino supermarkt. Het assortiment was niet uitgebreid als bij de Albert Heijn, maar een paar simpele fietsers hebben niet meer nodig als wat pasta en een fles wijn en dat hadden ze. Het was vandaag een trieste dag voor ons stempelboekje, we hebben er geen gescoord. We zijn wel in een kerkje (niemand aanwezig) en bij een postkantoor (wachtrij van 10 man) geweest. Dus helaas boekje, morgen weer nieuwe kansen.

Na 113 km komen we aan op de camping in the middle of nowhere, maar wel mooi in de bossen. Na zes dagen (664 km afgelegd) liggen we goed op schema. We moeten namelijk niet alleen op 28 juni onze vlucht halen van Santiago naar Amsterdam, we willen 13 juni ook in Spanje (Pamplona) zijn om daar de wedstrijd Nederland - Spanje te kijken. De oranje shirts hebben we bij, nu maar hopen dat ze daar in Brazilië niet af gaan.

• 03 Juni 2014 - 23:39

Wilma Cornelissen:

Hallo Ton en Jose,
    Wat knap van jullie, al 664 km op de teller. Jullie zijn kanjers hoor, ik ben jalours op jullie!
    Jullie kennen mij helemaal niet, maar ik kun jullie zussen Helma en Thea die lid zijn van de Keien in Uden.
    Ik ben geïnteresseerd omdat mijn man, Peter uit Wilbertoord met zijn Broer Gerard uit Lithoijen, ook op Hemelvaartsdag vertrokken zijn richting Santiago. Ik weet niet of jullie deze twee broertjes nog ergens zien, maar op dit moment zitten zij in Chatellerault iets onder Tours. Peter en Gerard willen heen en terug fietsen; deze twee zijn herkenbaar aan de fietskar die ze meetrekken.
    Ik wens jullie heel veel plezier op jullie verdere reis en vooral 'genieten'. Bon camino!
    Groeten, Wilma Cornelissen uit Wilbertoord

• 04 Juni 2014 - 13:32

Tiny:

Hallo Ton en José.

Ziet er allemaal heel goed uit. Ik herken wel e.e.a. Je komt nu in de kastelenstreek, ook erg mooi om doorheen te fietsen. Ik denk dat je vandaag verder gaat dan Chartres. Echter deze stad is de moeite waard om te bekijken. ( Ook hebben ze op het op plein voor de kathedraal heel grote biefstukken)

tip: Destijds hebben we in Tours in de jeugdherberg overnacht. Niet duur maar wel een keer een echt bed.

Succes verder. Groet

Tiny

• 04 Juni 2014 - 14:13

Ad En Nellie Arts:

Hoi Ton en Jose

Het is leuk om jullie verslag te lezen en te zien dat het goed gaat.
    We hebben het volste vertrouwen dat het jullie gaat lukken.
    Zo te zien is het bier en de wijn ook lekker.

Groetjes Ad en Nellie

• 04 Juni 2014 - 14:22

Wilma Vermeulen :

Hoi Ton en Jose

Wat leuk zeg om te lezen hoe ver jullie ook al zijn.wow gaat echt goed !!!
    En die foto's erbij.Wij zijn gisteren al naar ons stekkie voor volgend jaar wezen kijken weekend in April met de Vrije Vogels kei leuk.Nou ik wens jullie nog veel gezellige km.geniet ervan.houdoe .Groetjes Wilma

• 04 Juni 2014 - 20:30

Antoinette:

Ha ha 't is ook 'n echt Polleke

• 04 Juni 2014 - 21:11

Ben En Joke:

Hoi ton en Jose geweldig maar je moet ze niet teveel op hemelen anders gaat ze dadelijk nog naast dur schoenen lopen . en reclame komt goed over. ik hoop dat het goed weer blijft en veel succes .

groetjes Ben en Joke

• 04 Juni 2014 - 22:50

Elly Verhoeven:

hallo Ton en Jose CHAPEAU ga zo door
    leuk om jullie zo te volgen
    Groetjes Jan en Elly

• 05 Juni 2014 - 10:53

Annie:

Hi Ton en Jose,

Super leuk om jullie reisverslagen te lezen, en dat vanaf een strandbedje in Spanje.... Is iets minder inspannend, maar ook leuk. Wat een bikkels zijn jullie zeg, en helemaal op schema. Top!
    Jose..... alles goed met de billen???Laat Ton af en toe maar masseren dan komt het goed. Hou vol zou ik zeggen maar volgens mij is dat helmaal geen probleem en geniet.

Liefs, Ron en Annie