10 juni: Geen campings - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu 10 juni: Geen campings - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

10 juni: Geen campings

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

10 Juni 2014 | Frankrijk, Labouheyre

Om half acht werden we wakker, we hebben de rust schijnbaar nodig. Na het ontbijt voor ons tentje zijn we om kwart voor negen weer aan het fietsen, ons doel vandaag is Pissos 100 km verder. We rijden door Saint Emilio, een toeristisch wijn dorpje. Bij de bakker slaan we weer wat brood in. Het gaat nog steeds door wijngaarden. Tractoren rijden daar doorheen, al pruttelend spuiten ze walmen met een of ander spulleke over ons en de wijnstokken.

In Targon gaan we op zoek naar koffie. Helaas, dus maar een bankje voor een broodje zonder koffie. We zien nog een fietser maar die staat zijn overtollige vocht af te voeren dus we fietsen maar door. Na 45 km komen we in Cadillac, dit kennen we van een vakantie een paar jaar geleden. Hier wel koffie. Zo komen we in Le Landes, het wordt vlak maar ook saai, als maar kaarsrechte wegen door bossen en de dorpjes die er zijn hebben geen voorzieningen.

In Pissos is onze camping gesloten, gelukkig hier wel een terras. Bij navraag bleek er ook geen hotel in Pissos te zijn. Er is een camping 20 km van onze route maar volgens ons boekje is er ook een 17 km verder op onze route, we besluiten dus door te fietsen. Weer van die saaie wegen, kaarsrecht door bossen. In Labouheyre is er helaas ook geen camping. Boekje moet dus aangepast worden, wel zou er een St Jacobs hostel zijn. Na lang zoeken vinden we het, maar er hangt een briefje op de deur dat ze deze nacht vol zijn. Dus toch maar een hotel. Op de muur hangt een plaat dat ze sinds 1941 een licentie hebben, beneden in de bar en het restaurant ziet er modern uit, Maar aan de kamer daar is sinds 1941 niets meer aan gedaan. Schoon, maar wel oud. Jose is wel blij met het bad.

• 11 Juni 2014 - 05:03

Corne En Marina:

Hoi Ton en José. Het is ontzettend leuk om over jullie avonturen te lezen. Knap hoor dat jullie al zo ver hebben gefietst. Hou vol met fietsen en schrijven zodat wij kunnen blijven meegenieten. Groetjes Corne en Marina

• 11 Juni 2014 - 19:33

Ton En Loes:

Hoi Ton en José,
    kei leuk om jullie verhalen te lezen.Wij printen wekelijks alles uit en nemen het mee naar Marietje, zo kan zij ook mee genieten van jullie trip.
    Veel succes en doorzettingsvermogen, groetjes Ton en Loes

• 11 Juni 2014 - 21:35

Anny :

Hoi Ton en José al bijna 2 weken aan het fietsen en ik heb net bekijken op de landkaart waar jullie zijn dat is niet mis dat wordt dus mooi voetbal kijken in Spanje en wij in Erp.succes verder. Groetjes Toon Anny.