Soms zit het mee - Reisverslag uit Gersthofen, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu Soms zit het mee - Reisverslag uit Gersthofen, Duitsland van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

Soms zit het mee

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

12 Juni 2017 | Duitsland, Gersthofen

Half drie zat de fietsdag er vandaag op. Op een terras in Gersthofen hebben we wel 1,5 uur doorgebracht. Eerst fris, en na het besluit een paar km verder in Augsburg voor de camping te gaan nog een pilsje. De dag begon al vroeg, José had de wekker gezet omdat het zo donker was op onze hotelkamer. Dus half acht ging het geluid wat ik eigenlijk 4 weken niet wilde horen. Na een matig ontbijt vertrokken we om kwart voor negen. Geen wind, meer omlaag als omhoog, bewolkt en 20 graden, ideaal fiets weer. De eerste 30 km zakken we een paar honderd meter naar het dal van de Donau. In Dillingen an der Donau stoppen we voor koffie. We steken de Donau over en het blijft nog even vlak. Maar dan gaat de weg toch echt weer omhoog. Allemaal niet zo spannend maar wel genoeg om wat zweet te produceren. Het laatste stuk rijden we over een voormalige spoorlijn waar een fietspad van gemaakt is. Dus ook hier alleen wat flauwe hellingen en met een stevige wind in de rug. Morgen trekken we verder door het Beierse landschap nog twee dagen en dan zijn we in Oostenrijk.