Skinny dip - Reisverslag uit Landeck, Oostenrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu Skinny dip - Reisverslag uit Landeck, Oostenrijk van Ton en José Zutphen - WaarBenJij.nu

Skinny dip

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

15 Juni 2017 | Oostenrijk, Landeck

Half acht vanmorgen werden we wakker. José heeft ongeveer 17 uur geslapen en voelt zich gelukkig wat beter. Nog niet perfect maar fit genoeg om te fietsen. Het zonnetje schijnt al lekker en we eten voor ons tentje ons laatste brood op met een bakje koffie. Het is vandaag Sacramentsdag, een feestdag in Oostenrijk en hopelijk vinden we een bakker die open is. Kwart voor negen vertrekken we en we moeten nog 10 km naar de top van de Buchener Höhe. In het begin is het vals plat maar de laatste paar km moeten we weer flink zweten. Maar dan zijn we boven en beginnen we aan de afdaling van 7 km. Af en toe stoppen we om van het uitzicht te genieten. In Telfs vinden we een bakker en koffie. Vanaf Telfs fietsen we langs de rivier de Inn. Op de rivier zien we een paar rafft boten. Het is prachtig fietsen langs de rivier en tussen de hoge bergen. Het gaat wel constant op en neer en we moeten over een paar helling van 18%, en dat met 28 graden. Op een plaats waar we bij de rivier kunnen stoppen we even en ik ga pootje baden. José zou wel even willen skinny dippen maar als ik 5 seconden met mijn voeten in het water sta wil ik er al weer uit. Jeetje wat is dat water koud. José gaat toch niet voor de skinny dip. Naar mate we wat langer op de fiets zitten voelt José zich toch weer minder goed. Als we in Landeck zijn stoppen we na 75 km. We gaan na ons einddag pilsje naar de kleine camping die zowat midden in de stad ligt. Morgen weer een bezoekje aan de dokter denk ik.